Pneu TT/TL
|
Mati |
Přidané 30-12-2010 17:01
|
Člen
Příspěvek: 466
Založený: 24.11.10
|
Chci si objednat gumy. Teď mám Metzelerky, označené Tubeless. Předpokládám, že to jsou bezdušovky. Ale někdo mi říkal, že na kolech s drátěnným výpletem jsou vždy s duší ??? Chci si objednat E-09 na zadek a E-07 na předek. Obojí se dělá jen v dušové verzi. Předpokládám, že přikoupim jenom duši a můžu nechat nazout. Jak moc koukají na STK na rychl. index, mám předepsaný "H", ale většina gum je v "T". Díky za radu Martin
Mati přiložený následující obrázek:
[135.08Kb]
|
|
|
|
HonzaH |
Pneu TT/TL
Přidané 30-12-2010 17:26
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
Ono je to, ostatně jako vždy, trošku složitější
TT a TL tedy zda jsou gumy od výroby řešeny jako bezdušovky nebo pro použití s duší, bezdušovky musí mít vnitřek i patku víc těsnou aby udržela tlak, ale jejich použití, nosnost, vzorek atd, může být jinak identické
ten co ti říkal, že drátěné kolo musí být vždy s duší neměl úplně pravdu - jde totiž o provedení ráfku, tedy ráfky s dráty vedenými do boku tj. jako má bmw nebo caponord nebo s utěsněnými dráty buď jednotlivé nebo vnitřní vložkou pak fungují stejně jako litá kola tj. bez duše
jestli jsem viděl dobře ten obrázek tak máš Freewinda tj. klasické provedení kol určené pro použití s duší takže se tím nemusíš trápit stejně duše používáš a předělávat to asi nebudeš
co se indexu týče občas na to na stk koukají, ale zrovna údaj maximální rychlosti T (190km/h) nebo H (210 km/h) mi přijde u motorky co má maximálku 160 km/h jako prostá buzerace a zkusil bych to ukecat, o tom, že přeci všichni jezdíme zcela předpisově takže nikdy nemůžeme jet víc jak 130km/h ani nemluvě
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009 |
|
|
|
Pardal |
Pneu TT/TL
Přidané 30-12-2010 17:43
|
Člen
Příspěvek: 1138
Založený: 04.06.10
|
No bohužel rozměr duší je asi jediné mimo VIN co jsou schopni na STK zkontrolovat. A mylslim že TT (dušovky) a TL (bezdušové) zaleží čistě na tobě a tve konstrukci rafku jak píše Honza nahoře
Upravil Pardal dne 30-12-2010 19:27
cestovaní na moto - to je vášeň |
|
|
|
HonzaH |
Pneu TT/TL
Přidané 30-12-2010 17:57
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
S rozměrem problém není, má tam být být 100/90-19 54H a 130/80-17 65H
a mitas dělá 130/80-17 65T (TT) E-09 a 100/90-19 57T (TT) E-07 takže rozměr v pohodě, nosnost v pohodě, jen index rychlosti je T (190) místo H (210)
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009 |
|
|
|
qwert |
Pneu TT/TL
Přidané 30-12-2010 18:34
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Jen trochu nechápu tu kombinaci v zadu 09 a na předek 07.. |
|
|
|
ivan66 |
Pneu TT/TL
Přidané 30-12-2010 19:41
|
Člen
Příspěvek: 1415
Založený: 12.06.10
|
Co dodat, důvěřuj tomu co praví Honza |
|
|
|
Mati |
Pneu TT/TL
Přidané 30-12-2010 20:46
|
Člen
Příspěvek: 466
Založený: 24.11.10
|
OK, díky za vysvětlení.
Taky nechápu, proč je na gumách s indexem "H", ale to asi nemá cenu řešit..... |
|
|
|
SpykerGT |
Pneu TT/TL
Přidané 30-12-2010 20:55
|
Člen
Příspěvek: 17
Založený: 28.08.10
|
Taky se mi ta kombinace moc nezdá... tak buď objednej E-07 obě pro lehčí terén a nebo dozadu E-09 a dopředu TKC-80;-) |
|
|
|
HonzaH |
Pneu TT/TL
Přidané 30-12-2010 21:10
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
Tak tak TKC dopředu a e09 dozadu nebo 07 na obě kola je osvědčená kombinace
to H bude vycházet z homologace gum co tam dal výrobce z prvovýroby, ty prostě byly H tak je tam psané H, ale jinak je to pitomost - řešit index 190 vs. 210 u motorky co jede 160
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009 |
|
|
|
Pardal |
Pneu TT/TL
Přidané 30-12-2010 21:31
|
Člen
Příspěvek: 1138
Založený: 04.06.10
|
ja myslim ze ty rychlostní indexy ani STK moc neresi. nevim presne o jakem rozmeru se bavite ale E10 přední je podle me lepší než TKC , ale je asi jen v jednom rozmeru, že
cestovaní na moto - to je vášeň |
|
|
|
3X |
Pneu TT/TL
Přidané 30-12-2010 21:41
|
Člen
Příspěvek: 1698
Založený: 02.05.10
|
rychlostní index pneu můžeš snížit pouze u zimních pneu u automobilů, u motorky musíš dodržet ten, který máš uvedený v TP. Nejde jen o kontrolu na STK, ale taky může dojít k problému v případě nehody, kdy máš neschválené pneu. |
|
|
|
3X |
Pneu TT/TL
Přidané 30-12-2010 21:52
|
Člen
Příspěvek: 1698
Založený: 02.05.10
|
Mati napsal:
OK, díky za vysvětlení.
Taky nechápu, proč je na gumách s indexem "H", ale to asi nemá cenu řešit.....
Rychlostní index pneumatiky - vyjadřuje maximální rychlost, kterou je pneumatika schopna vydržet po dobu 10 minut bez rizika vzniku nebezpečí.
asi měl k tomu výrobce nějaký důvod |
|
|
|
HonzaH |
Pneu TT/TL
Přidané 30-12-2010 23:59
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
v tom případě prodávám lc8 a kupuji freewinda když musí mít gumy aby zvládal 210 km/h
v tomto případě to prostě opravdu bude o homologaci toho co tam výrobce nacpal, jinak třeba právě u lc8 je možnost použití gumy i do 160 km/h ale oficiálně by měla být v zorném poli řidiče nálepka s informací, že je omezena rychlost na 160
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009 |
|
|
|
3X |
Pneu TT/TL
Přidané 31-12-2010 08:46
|
Člen
Příspěvek: 1698
Založený: 02.05.10
|
HonzaH napsal:
v tomto případě to prostě opravdu bude o homologaci toho co tam výrobce nacpal, jinak třeba právě u lc8 je možnost použití gumy i do 160 km/h ale oficiálně by měla být v zorném poli řidiče nálepka s informací, že je omezena rychlost na 160
jo, nalepíš si to do přilby na plexi |
|
|
|
HonzaH |
Pneu TT/TL
Přidané 31-12-2010 10:55
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
3X napsal: jo, nalepíš si to do přilby na plexi
..o rozměru 10 x10 cm
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009 |
|
|
|
HonzaETV |
Pneu TT/TL
Přidané 31-12-2010 11:28
|
Člen
Příspěvek: 182
Založený: 02.05.10
|
Mě to na STK ještě nikdy nikdo nekontroloval. Zkontroloval vzorek a rozměr a jinak nic co se pneu týče.
A co se týče zaměnitelnosti TT a TL pneu. Místo TT můžeš dát TL, ane ne obráceně. Ikdyž třeba u E-09 se to běžně na BMW používá a není s tím problém. Ale obecně to tak jde říct.
A co se týče problémů při havárii, když máš jiné gumy než bys měl mít, tak bych to viděl tak, že cokoliv co není homologované na motorce ti může způsobit úplně stejný problém jako ty pneu v tomto případě.
Nejde pro mě neexistuje... |
|
|
|
Stenly |
Pneu TT/TL
Přidané 31-12-2010 12:04
|
Člen
Příspěvek: 325
Založený: 12.10.10
|
Kombinace 09 a 07 je tak trochu legrační, ale je k tomu asi nějaký důvod. Já jezdím 07 a jsem spokojen. Jen na dalšího Krocana ( rozuměj akci pod vedením Pardále a Toma elefanta) dám komplet drapáky nebo 09. Ten lehký OFF-ROAD to vyžaduje. Pokud se jezdí hlavně mimo asfalt, jsem jen pro 09.
Stenly - motocyklista varnsdorfský |
|
|
|
Pardal |
Pneu TT/TL
Přidané 31-12-2010 16:19
|
Člen
Příspěvek: 1138
Založený: 04.06.10
|
ale prosimtě, to se prece dalo projet i na Touranckách ... :-)
cestovaní na moto - to je vášeň |
|
|
|
Stenly |
Pneu TT/TL
Přidané 31-12-2010 16:30
|
Člen
Příspěvek: 325
Založený: 12.10.10
|
Pardal napsal:
ale prosimtě, to se prece dalo projet i na Touranckách ... :-)
Jo , ten kluk na Transalpu to dal na cestovních gumách!
Stenly - motocyklista varnsdorfský |
|
|
|
Mati |
Pneu TT/TL
Přidané 31-12-2010 16:58
|
Člen
Příspěvek: 466
Založený: 24.11.10
|
No, na ten zadek ta E-09 je jenom taková představa po shlédnutí videí z krocana, kam bych se, pokud seberu odvahu, možná přihlásil. Samozřejmě E-07 na obě kola je prozatím na prvním místě. Ale hlavně jsem se potřeboval dozvědět, jak je to s těma bezdušovkama, což mi Honza objasnil. Pokud dopadne to pivo v Lbc v půlce ledna, tak bych určitě dorazil to tam dopovídat.
pro 3X: co jsem koukal, dost motorek obouvá E-07/E-09, ať už GS, TA, Domina a další, mi neříkej, že mají předepsané "T" gumy, když Freewind má "H" gumy.....a taky na nich jezdí. Takže budu jen další ze stáda, kterej je má nepředpisový ...
pro HonzaH, 210 nedělá, ale když ubereš jedničku, tak docela v pohodě
|
|
|