Lehký - střední - těžký OFF
|
prezi |
Přidané 06-10-2010 16:47
|
Hlavní Administrátor
Příspěvek: 4048
Založený: 20.04.10
|
...po diskuzi k offroad vyjížďce na Krocanovi v Jizerkách (výborné) mne napadlo založit toto vlákno
...zkusíme odlišit různé úrovně offroad terénu pro cendura?
Moje stupnice obtížnosti:
(lehký off)
1. polní a lesní cesty, šotolina, louky za sucha
2. rozmoklé louky, blátivé polní a lesní cesty, větší kameny
(středně těžký)
3. mělké vyjeté koleje, hluboké kaluže, škarpy, brody do cca 50cm, výjezdy a sjezdy za sucha, suché oraniště
(těžký)
4. bahno (ale rovina) a hlubší brody (zde ještě záleží na tom, co je na dně - zda je to rovné a pevné, nebo rozbité či bahnité dno)
5. bahno z kopce či do kopce (výjezdy jsou horší)...pro mne zvlášť obtížné jsou dlouhé rozbité a blátivé výjezdy, kde mi chybí fyzička
...moje soukromá nejtěžší "pětka s vykřičníkem" jsou úseky dvou hlubokých a přitom úzkých vyjetých kolejí (se tam nevejdu na šířku motorem), kde musím jet po třeba 30 - 50 cm širokém středu mezi kolejema bez možnosti zastavení (protože se nedá nikam došlápnout) ...pokud je ten střed navíc uklouzaný a celý úsek dlouhý třeba několik set metrů, tak to mám bobky a jedu s jedinou myšlenkou - PŘEŽÍT! |
|
|
|
Peacemaker |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 06-10-2010 17:09
|
Člen
Příspěvek: 180
Založený: 02.05.10
|
blative polni a lesni louky, vetsi kameny rozhodne neberu jako lehkej off pro mastodonty - resp. vsechno, co clovek neprojede s touranckama |
|
|
|
Peacemaker |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 06-10-2010 17:15
|
Člen
Příspěvek: 180
Založený: 02.05.10
|
hmmm ted o tom premyslim a je blbost to nejak bliz klasifikovat. navic cenduro -> cestovni, a tak co je treba lehkej teren na cestach, kdyz je clovek nalozenej. do tehle diskuse se radsi poustet nebudu a to predchozi beru zpatky. tusim beba ma u sebe cesty nejak "opaprickovany" |
|
|
|
HonzaH |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 06-10-2010 17:50
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
jj viz http://www.bebawe...t_tras.php
level1 - silnice s asfaltem, zatáčky vyhlídky
level2 - šotolina nebo prašná cesta - kufry, E-07 (ropovod Tunis)
level3 - prašná cesta místy s bahnem nebo pískem - lehké kufry + E-O7 (Lapus-Botiza Rumunsko, Keriouan-ElBorma Tunis)
level4 - vyjeté koleje v bahně nebo písku, lehké duny, lehké výjezdy - lehce naložená motorka + E-09 nebo Michelin Desert (Douz-KsarGhilane po cestě)
level5 - písek, duny, bahno, prudké výjezdy, jen s prázdnou motorkou - cross gumy (Douz-KsarGhilane přímo přes duny nebo UbariSandSea v Libyi)
ale to přirovnání k cestám v africe je vtipné, třeba já mám zcela přesnou představu jak to tam vypadá
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009 |
|
|
|
slerin |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 06-10-2010 18:51
|
Člen
Příspěvek: 247
Založený: 06.07.10
|
HonzaH napsal:
jj viz http://www.bebawe...t_tras.php
level1 - silnice s asfaltem, zatáčky vyhlídky
level2 - šotolina nebo prašná cesta - kufry, E-07 (ropovod Tunis)
level3 - prašná cesta místy s bahnem nebo pískem - lehké kufry + E-O7 (Lapus-Botiza Rumunsko, Keriouan-ElBorma Tunis)
level4 - vyjeté koleje v bahně nebo písku, lehké duny, lehké výjezdy - lehce naložená motorka + E-09 nebo Michelin Desert (Douz-KsarGhilane po cestě)
level5 - písek, duny, bahno, prudké výjezdy, jen s prázdnou motorkou - cross gumy (Douz-KsarGhilane přímo přes duny nebo UbariSandSea v Libyi)
ale to přirovnání k cestám v africe je vtipné, třeba já mám zcela přesnou představu jak to tam vypadá
Honzíku podlo toho co psal prezi tak musíš dát do(level 5 ) jěště KROCANA
Moto Šlerin Liberec |
|
|
|
TomElefant750 |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 06-10-2010 19:02
|
Člen
Příspěvek: 775
Založený: 30.05.10
|
level6 - Krocan po obědě |
|
|
|
czunik |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 06-10-2010 19:34
|
Člen
Příspěvek: 1269
Založený: 15.05.10
|
prezi napsal:
...po diskuzi k offroad vyjížďce na Krocanovi v Jizerkách (výborné) mne napadlo založit toto vlákno
... zkusíme odlišit různé úrovně offroad terénu pro cendura?
Moje stupnice obtížnosti:
(lehký off)
1. polní a lesní cesty, šotolina, louky za sucha
2. rozmoklé louky, blátivé polní a lesní cesty, větší kameny
(středně těžký)
3. mělké vyjeté koleje, hluboké kaluže, škarpy, brody do cca 50cm, výjezdy a sjezdy za sucha, suché oraniště
(těžký)
4. bahno (ale rovina) a hlubší brody (zde ještě záleží na tom, co je na dně - zda je to rovné a pevné, nebo rozbité či bahnité dno)
5. bahno z kopce či do kopce (výjezdy jsou horší)...pro mne zvlášť obtížné jsou dlouhé rozbité a blátivé výjezdy, kde mi chybí fyzička
...moje soukromá nejtěžší "pětka s vykřičníkem" jsou úseky dvou hlubokých a přitom úzkých vyjetých kolejí (se tam nevejdu na šířku motorem), kde musím jet po třeba 30 - 50 cm širokém středu mezi kolejema bez možnosti zastavení (protože se nedá nikam došlápnout) ...pokud je ten střed navíc uklouzaný a celý úsek dlouhý třeba několik set metrů, tak to mám bobky a jedu s jedinou myšlenkou - PŘEŽÍT!
to je přesně to co vím..sem sebou jebnul neb jsem jel středem a nedošáhl
svoboda,svoboda názoru,svoboda myšlení je nezaplatitelné a nezpochybnitelné.... |
|
|
|
Pardal |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 06-10-2010 20:31
|
Člen
Příspěvek: 1138
Založený: 04.06.10
|
Kašlete na stupnice,hlavně když je dobrá parta a pak se projede všechno a ještě je u toho sranda, a vo tom to je, ne?
cestovaní na moto - to je vášeň |
|
|
|
ivan66 |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 06-10-2010 21:11
|
Člen
Příspěvek: 1415
Založený: 12.06.10
|
Stačí dvě skupiny ON a OFF
ON zpevněné cesty
OFF nezpevněné cesty a ostatní vodní díla |
|
|
|
prezi |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 06-10-2010 21:21
|
Hlavní Administrátor
Příspěvek: 4048
Založený: 20.04.10
|
Pardal napsal:
Kašlete na stupnice,hlavně když je dobrá parta a pak se projede všechno a ještě je u toho sranda, a vo tom to je, ne?
...v podstatě souhlasím a jak jsem napsal, mi se "Krocan" moc líbil
...poté co jsem vstřebal prvotní překvapení z obtížnosti trasy, tak jsem si to užíval, ale byly okamžiky kdy jsem toho opravdu měl "plné brýle"
...myslím, třeba na Krocanovi bylo otázkou štěstí, že v podstatě všichni dojeli bez větší úhony ...co vím, tak nikdo si fyzicky neublížil a jediné ztráty byly ulomené blinkry, odřené plasty, polámané plexi, ohnuté řadičky či brzdy a jedna spálená spojka
...stejnou trasu jeli lehčí motorky na céčkových gumách i těžké mašiny na E-07 a ještě méně vhodných pneumatikách ...říci na začátku vyjížďky lidem přesněji co je čeká, nevyjížděli by někteří na trať na touranckách či na "nulaosmičkách" a mohli ušetřit na škodách na mašině
...myslím si, že když tady porovnáme, jak kdo vnímá obtížnost jedné a té samé trasy či terénu a vytvoříme si nějakou naši "CENDURO stupnici obtížnosti OFF tras", by mohlo pro příště pomoci lépe charakterizovat účastníkům dalších akcí to, co organizátor nachystal a co se pojede |
|
|
|
PetrAT |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 06-10-2010 21:55
|
Člen
Příspěvek: 2285
Založený: 27.05.10
|
Souhlasím s Prezim, určitě je dobré hned na začátku říct, jestli to projedu na E07 a nebo je potřeba drapák
|
|
|
|
qwert |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 06-10-2010 22:05
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Zas bych to nebral jako zákon.Tam kde někdo potřebuje C-02,druhému stačí 07.. |
|
|
|
Pardal |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 06-10-2010 23:06
|
Člen
Příspěvek: 1138
Založený: 04.06.10
|
qwert napsal:
Zas bych to nebral jako zákon.Tam kde někdo potřebuje C-02,druhému stačí 07..
Presně tak, nezapomeň že to projel i kluk na transalpu na 08, čili podle stupnice lehky offík. Ja myslim , že jsme na težší úseky upozornovali dopředu. Urcite tam nebyl zadny vyložene nebezpečný usek, kde hrozilo že ti někam spadne motorka a nebo i ty. Vzpomen si na ten usek pred tim rybnickem, Prezi ty jsi tam nejel, vlastne jen mirny kopecek, rovná široka cesta a vsichni jsme tom hrabali a byli radi že ho vyjeli... proste jen mazlavoucké bahnicko, vzhledove lehky offik a vlastne jsme to skoro nevyjeli, kam by jste to zaradili na stupnici?
cestovaní na moto - to je vášeň |
|
|
|
3X |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 06-10-2010 23:32
|
Člen
Příspěvek: 1698
Založený: 02.05.10
|
ivanversys napsal:
Stačí dvě skupiny ON a OFF
ON zpevněné cesty
OFF nezpevněné cesty a ostatní vodní díla
přesně tak, ale chybí ti tam ještě mokrý umakart
prezi: to členění je subjektivní věc a každý to vidí jinak a není to o pneu ani o motorce |
|
|
|
prezi |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 06-10-2010 23:51
|
Hlavní Administrátor
Příspěvek: 4048
Založený: 20.04.10
|
to Qwert, Pardal a 3X: já s vámi chlapi souhlasím, hodně je to o tom, kdo na mašině sedí - co umí a co třeba dá "srdcem"
...já sám, když jsem na "babím létě" poslal kluky na "šotolinku" za čtyřkolkou, nečekal že budou muset motorky tlačit úvozem a že si užijí i blátíčko ...zaměřil jsem se hlavně na "Kotár rallye" a hodinové off vyjížďce nedal odpovídající "péči" - navíc se těsně před ní změnila osoba průvodce ...a přesto to zvládli všichni zúčastnění i na gumách skoro bez vzorku, protože se "vyhecovali" a nebyli měkcí
...základní členění, jak píše Ivan, na dvě skupiny ON a OFF, ON zpevněné cesty a OFF nezpevněné cesty a ostatní vodní díla, mi přijde málo
...můj pohled na dělení offroadu pro cendura (v prvním příspěvku) je silně subjektivní a vůbec nemusí odpovídat tomu jak to třeba vidí většina
...také je otázka, zda o to vůbec někdo stojí - nějak "klasifikovat "obtížnost offíku? ...možná to zbytečně řeším jen já, jako potenciální pořadatel dalších obdobných akcí
...tak se zkuste vyjádřit i další a buď se k něčemu dobereme a budeme mít "CENDURO stupnici obtížnosti OFF tras", nebo to bylo jen takové "plácnutí do vody" a uzavřeme to s tím, že kdo jede OFF musí být připraven na cokoli a ochoten přijmout rizika z této činnosti plynoucí
|
|
|
|
3X |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 06-10-2010 23:57
|
Člen
Příspěvek: 1698
Založený: 02.05.10
|
prezi napsal:
...také je otázka, zda o to vůbec někdo stojí - nějak "klasifikovat "obtížnost offíku? ...možná to zbytečně řeším jen já, jako potenciální pořadatel dalších obdobných akcí
je zbytečné to pitvat, pokud jede spolu nějaká parta, tak si vždy při problémech pomohou a kdo něco neprojede, toho podrží a vytlačí |
|
|
|
Bogy |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 07-10-2010 09:10
|
Člen
Příspěvek: 26
Založený: 09.06.10
|
ivanversys napsal:
Stačí dvě skupiny ON a OFF
ON zpevněné cesty
OFF nezpevněné cesty a ostatní vodní díla
toto delenie sa mi paci
Najkrajšie V-Stromy sú na Horehroní |
|
|
|
jencekgs |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 07-10-2010 09:13
|
Člen
Příspěvek: 1269
Založený: 03.05.10
|
Pro mě začíná težkej Hard s prvním proklouznutím zadního kola.
A jak klouzne přední, tak je to pro mě vyprazdňovací off
V podstatě já jsem pro specifikaci. Bo všichni ví že nemám rád brody. Ale rozdělení hard a soft alespoň předběžně je dobré. I s ohledem, že když pojedu někam přes celou republiku, asi nebudu pouštět do něčeho velkého kde je velké riziko ať zranění nebo znepojízdnění motorky.
S Rablenkou cestou necestou |
|
|
|
ivan66 |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 07-10-2010 09:25
|
Člen
Příspěvek: 1415
Založený: 12.06.10
|
Podle mého by akce Cendura měli směřovat hlavně o průjezdnosti tras
všem, jak již zní v názvu Cenduro ( cestovní enduro ) nejsou všichni
připraveni na off vyjížďky.
Systém Babího léta byl přesně ten pravý a věřím že nejsem sám co
zdílí stejný názor. |
|
|
|
refi |
Lehký - střední - těžký OFF
Přidané 07-10-2010 10:01
|
Člen
Příspěvek: 1251
Založený: 22.04.10
|
jak tu psal několikrát tom elephant, z lehkého offu se stane těžký díky nepřízni (vlastně přízni že? ) počasí, takže je to stejně rozdělení jen dočasné. když jsem jela poprvé na atav, byla jsem smířená s tím, že se jede do terénu a pořád se to střídalo, lehký s těžkým (mé subjektivní hodnocení). taky se mi stane, že mi někdo řekne, že tohle a tohle neprojedu a já to projedu. a naopak se diví, že padnu tam, kde je to naprosto lehké je to tak subjektivní, že se to těžce ohraničuje. beba dává k posouzení konkrétní trasy a tam je to možná srovnatelné. samozřejmě jen pro ty, co ty trasy někdy jeli
mi se na terénních vyjížďkách stejně nejvíce líbily ty momenty překvapení, kdy se ze šotolinky stává něco nečekaného a ejhle brod nebo bahýnko. pak je to ta pravá zábava, obzvlášť když je dost ochotných asistentů na zvedání
---------------------------------------------------------------------------------------
Člověk, který cestuje s touhou dozvědět se, směřuje přes všechny dálky hlavně k sobě samému. Jan Werich |
|
|